یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۳۶:۰۲

مخالفت با خروج کشتی رافائل از کف دریا

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان بوشهر گفت: قبلا ۱۴ نقطه ساحلی بوشهر برای شنا کردن آلوده بود که هم‌اکنون به هشت نقطه رسیده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، حسین دلشب با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل»، اظهار داشت: از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال جاری تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی با تاکید بر اقتصاد سبز و جلوگیری از تخریب محیط‌ زیست است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر از تلاش برای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط‌زیست خبر داد و اضافه کرد: از جمله می‌توان به تعادل بخشی منابع آب‌وخاک، تدوین طرح مقابله با ریز گردها، جلوگیری از تخریب ساحل‌ها، اقتصاد کربن و استقرار نظام حسابرسی زیست‌محیطی اشاره کرد.

مقابله با آلودگی‌های نفتی گازی
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر بیان کرد: در زمینه مقابله با آلودگی‌ها در عسلویه و دیگر مناطق نفتی برنامه مدون طراحی شده است و توسط وزیر نفت ابلاغ شده است. وی با اشاره به اشراف محیط‌ زیست استان بوشهر به وضعیت آلودگی‌ها در پارس جنوبی، خاطرنشان کرد: نسبت به پایش آنلاین شرکت‌های نفتی مستقر در عسلویه اقدام شده است و تا پایان امسال نیز شاهد تغییرات خوبی خواهیم بود. دلشب با اشاره به اینکه وزارت نفت نیز نسبت به وجود آلودگی‌های زیست محیطی در عسلویه اذعان دارد، افزود: ایجاد دادگاه ویژه محیط‌زیست را برای حل مشکلات و اختلافات در حوزه محیط زیست در دست پیگیری داریم که به جرائم زیست‌محیطی رسیدگی شود.

مقابله با پدیده ریزگردها
وی با اشاره به اکران فیلم‌های جشنوار فیلم سبز همزمان با دیگر نقاط کشور در بوشهر، ادامه داد: با هماهنگی مسئولان و همراهی و مشارکت دستگاه‌ها امیدواریم جشنواره باکیفیتی در بوشهر برگزار شود. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با پدیده ریزگردها در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده است و امیدواریم در سال جاری به نتایج خوبی در زمینه مقابله با ریزگردها برسیم.

تقویت حفاظت محیط زیست دریایی
وی یکی از برنامه‌های مهم سازمان حفاظت محیط‌ زیست استان بوشهر را حفاظت ویژه از سواحل و جزایر عنوان کرد و افزود: بخش دریایی سازمان تقویت می‌شود و در چارت جدید محیط‌ بانان دریایی نیز در نظر گرفته شده است. دلشب با اشاره به اینکه هرگونه اقدامات در زمینه سرمایه‌گذاری نیازمند اخذ مجوز از محیط زیست است، اضافه کرد: ساخت و سازها در فاصله یک تا سه کیلومتری دریا نیز نیازمند انجام ارزیابی‌های زیست‌محیطی است.


وی بیان کرد: در مورد دهکده گردشگری بوشهر نیز طرح خود اظهاری از مجری طرح دریافت شد و تاکنون نیز در این منطقه دریا و خور پر نشده است و تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی بوده است. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه شنا در مناطقی که فاضلاب به دریا می‌رود، ممنوع است، افزود: در گذشته ۱۴ نقطه آلوده برای شنا در بوشهر شناسایی شده بود که هم‌اکنون به هشت نقطه رسیده است.

مخالفت با خروج کشتی رافائل از دریا
وی در ارتباط با برخی اظهار نظرها در مورد بیرون کشیدن کشتی رافائل از دریا، اظهار داشت: تاکنون هیچ مجوزی در این زمینه از سازمان محیط زیست درخواست نشده است و البته بیرون کشیدن این کشتی از دریا توجیه محیط‌زیستی نیز ندارد. دلشب با اشاره به اینکه رافائل یک زیستگاه باارزشی برای آبزیان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: محیط زیست از همان ابتدای مطرح شدن موضوع بیرون کشیدن کشتی رافائل مخالفت خود را با آن اعلام کرده بود.



  کد خبر : 1582
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :